Óvodán belüli tevékenységek

Óvodán kívüli tevékenységek

 

  

Indiánvár
Nemzetközi Óvoda

1028 Budapest
II. ker. Brassó utca 5.

Tel:
+36 (70) 204 7293

Nyitva tartás:

Hétfőtől Péntekig
08:00 - 17:00

 


Foglalkozások

KREATÍV GYEREKTÁNC

Cél a gyermek mozgásának, kreativitásának fejlesztése. A foglalkozásokon fontos szerepet kapnak a gyermek életének és fantáziájának alapmotívumai: az állatok, növények, mesék.
BABA - MAMA JELBESZÉD
Már egy hat hónapos kisbaba is jól tudja, hogy mit szeretne, és el is mondaná, ha tudna beszélni. De erre még legalább hat hónapot kell várnia, amíg a beszéd mechanizmusa elég fejlett nem lesz ahhoz, hogy ezt megtegye, és valószínűleg egy újabb hat hónapot arra, hogy összetettebb dolgokat is elmeséljen. És egy év borzasztóan hosszú idő, ha egy kisbaba szemszögéből nézzük a világot. Nem is csoda, ha emiatt mérgesek lesznek, és inkább visítanak egy kicsit.
Természetesen egy halló szülőnek talán soha nem fordul meg a fejében, hogy jelbeszédet tanuljon, amennyiben egészséges gyermeke születik. De Joseph Garcia már 20 éve felismerte, hogy halló gyermekek milyen játszi könnyedséggel tanulják meg a jelbeszédet, például nem halló szüleiktől, és ezek a babák sokkal nyugodtabbak és kiegyensúlyozottabbak, csupán annak a ténynek köszönhetően, hogy ki tudták fejezni, amit akartak.
A baba-mama jelbeszéd tulajdonképpen ezt a beszéd kialakulása előtti időszakot segít áthidalni és megérteti a gyermekkel, hogy minden tárgynak, élőlénynek és érzésnek van neve. Ez a korai nyelvi fejlesztés jó hatással van a beszéd korai elindulására, hiszen minden jelelt szót ki is ejtünk. Ezt bizonyítja két kiváló amerikai gyermekpszichológus (Linda Acredolo és Susan Goodwyn) kutatási eredeménye is, miszerint a jelbeszéd használata ilyen pici gyermekeknél elősegítette a beszéd természetes kialakulásának folyamatát. Ezt a magyar jelbeszédre épülő, angol módszertanon alapuló készségfejlesztést 6-9 hónapos kortól ajánlott elkezdeni, és akár már 1 éves korára egy tucat jelet is képes lesz elmutogatni gyermekünk. A tanfolyamon tanult szavak a körülöttünk lévő tárgyaktól kezdve felölelik akörnyezetünket, egyszerű cselekvéseket, és hangulatot kifejező jeleket is.


GYERMEKJÓGA

Sokan tapasztaljuk, és tudjuk, hogy a harmóniát, a boldogságot, az életörömöt és a minőségi életet nem kívülről kapjuk, hanem belső világunkban találjuk meg, magunknak kell megteremtenünk. De nem elég, ha mi jövünk rá, a legnagyobb dolog a gyermeket is rávezetni erre, és megmutatni, hogyan találhatnak rá saját útjukra.

Az ősi jógarendszerek sok olyan mozgásformát, gyakorlatot használnak, melyek belső világunk megismerését szolgálják, segítik.

A gyermekjóga megtanítja:

  • Hogyan őrizzék meg a gyermekek nyitottságukat, befogadóképességüket
  • Hogyan érzékeljék teljességében a világot
  • Hogyan kezeljék félelmeiket, szorongásaikat
  • Hogyan vezessék le indulataikat, agresszivitásukat
  • Hogyan teremtsenek kapcsolatokat
  • Hogyan éljék meg érzelmeiket
  • Hogyan építsék ki belső világukat


A gyermek csak olyan dolgokat tud hatékonyan megtanulni és megvalósítani, amihez élményalapja van. Az eredményesség szempontjából fontos, hogy készség szintjén sajátítsa el a gyermekjóga gyakorlatait. Ehhez nélkülözhetetlenek a dráma elemei. A drámajáték egyik fő eleme a mozgás, ami a természetből ered. Összegezve tehát a gyermekjóga minden eleme drámajáték, amelynek forrása maga az élet.
 
Amikor a gyermek jógázik a testi, a lelki és a szellemi élete is egységben van önmagával: ez által építi saját jellemét.

A gyakorlás mindig egy mesére, egy történetre épül, amelyben a gyermekek az aktív szereplők. Tisztaságukból és életkoruk sajátosságaiból fakadóan, könnyedén elvarázsolják magukat, és teljes odaadással olvadnak bele az adott szerepekbe.

Állatokat és növényeket utánozva a jóga gyakorlása élvezetessé válik számukra. Amikor megtapasztalják saját testük irányítását és a feszültségoldás élményét, a gyakorlatok alkalmazása természetessé válik (több szülő számolt már be arról, hogy gyermeke a nap bármely időpontjában jógagyakorlatokban játszik, eszik, alszik).

Az órák felépítése (45 perc):

  • Köszöntés;
  • Masszírozás/bemelegítés
  • Ászanák, testtartások (differenciáltan, célzottan a konkrét problémákra);
  • Relaxáció
  • Légzőgyakorlatok
  • Figyelem összpontosító gyakorlatok
  • Játék

AIKIDO

A gyermek csoportot az a szándék hozta létre és működteti, hogy a gyerekeknek olyan hasznos elfoglaltságot teremtsen, ami szellemi, etikai és fizikai téren is pozitívan hat a fejlődésükre. A harcművészeti hagyományokat tiszteletben tartva fokozatosan önfegyelemre neveljük a gyerekeket, akiknek meg kell tanulniuk csoportban és egymással dolgozni, meg kell találni, elfoglalni és elfogadni a helyüket a világban, kisebb közösségekben.
A legfontosabb, hogy játszva tanuljunk. A felnőtt edzésen cél a harcművészet hatékonyságának és a belső fejlődésnek az elérése, az ezen való munkálkodás. Gyerekeknél nem ez a gyakorlás elsődleges célja, hanem az, hogy megtanuljanak az aikido alapelveivel konfliktusokat erőszakmentes módon megoldani. Fontos, hogy az edzések hatására kialakuljon egy megfelelő testtartás, kiállás, ami általában a konfliktushelyzetek kialakulásának lehetőségét is megakadályozza. Csak versenyorientált edzésekre, vagy egymás közötti erőfitogtatásokra nem kerül sor.
Az aikidoban inkább a gyermekek öntudatának kialakulását segítjük a gyakorlással, amely a saját erőt anélkül helyezi előtérbe, hogy az bármilyen "letiport, legázolt, megalázott ellenfelet" idézzen elő. Ezáltal válik lehetővé, hogy a gyerekek testsúlytól, nagyságtól függetlenül együtt tudjanak gyakorolni.
A gyakorlás közege a harcművészeti elvárásoknak megfelelően a gyerekeket helyes tartásra neveli, mozgásra ösztönzi, ezért közvetlenül és pozitívan hat egészségükre.
Olyan egészséges gyermek nevelése a cél, aki a nehézségekkel szembenézve rá mer kérdezni a problémára, és mindent megtesz azért, hogy azt önmaga oldja meg mindenféle külső (tanári, szülői, stb.) segítség nélkül. Az egyre szilárduló belső tartással rendelkező gyerek a hiba forrását nem a tanárban és külső tényezőkben, hanem önmagában keresi és találja meg, e folyamatban vállalva a felelősséget saját - akár hibás - döntéseiért is.
Így fejlődhetnek a harcművészetek útján járóként olyan személyiséggé, akik mások számára is támaszt, segítséget tudnak nyújtani.


FORDÍTOTT VILÁG – GYERMEKLÉLEK
JOBBAGYFÉLTEKÉS RAJZKÉSZSÉG-FEJLESZTÉS


E programnak a célja, hogy felszabaduljanak a gyermekekben azok a gátak, amelyek megszűnésével szabadon, kreatívan valósíthatják meg céljaikat, majd tűzhetnek ki új célokat, és sikeres eredményeket érhetnek el – mind saját maguk, mind szüleik, tanáraik, és az egész társadalom örömére. Ezzel együtt kibontakozik rajzkészségük, és képesek lesznek megalkotni bármit papíron, amit csak szeretnének. Képessé válnak megélni kreativitásukat az élet bármely területén, valamint fejlődik kommunikációs készségük is.
A program segítségével megtalálhatják, és fejleszthetik rejtett képességeiket nem csak a rajz, illetve egyéb művészetek területén, de megérthetik, és megtanulhatják önmaguk és mások értékelését is. Célja még a programnak, hogy szüleikkel, tanáraikkal, társaikkal, vagy akár idegenekkel való kapcsolataik minősége javuljon, valamint a tanulás, a játék, a munka szeretetének összehangolása, illetve érzelmeik és gondolataik harmonikus működtetésével való beilleszkedésük a világba.
A programon résztvevő gyermekekre jellemző, hogy kiegyensúlyozottabbá, könnyebben alkalmazkodóvá, ugyanakkor tudatosabbá és öntudatosabbá is válnak.
Osztályzataik javulnak, könnyedén érnek el sikereket életük legkülönbözőbb területein, és mind a családi, mind az iskolai környezetben szeretettel és megértéssel fordulnak mind saját maguk, mind a körülöttük lévők felé. Felfedezik saját képességeiket, és magabiztosságukkal határozott döntést lesznek képesek hozni a tovább tanulás, a pályaválasztás kérdésében is.
Természetesen mivel „tisztább szemmel” lesznek képesek a világot a „maga teljességében” meglátni, ugyanakkor az ábrázolás művészetével is megismerkednek; a program hatására olyan kis „művészek” válnak belőlük, akik nem csak örömüket lelik az alkotásban, de környezetüket is elkápráztatják rajzaikkal, illetve egyéb, szabadon választott alkotásaikkal.

A program mindkét része – az elméleti és a gyakorlati is - a gyermekek látását segíti elő, mind az emberi belső érzelmi működések, mind a külvilág formai megjelenésének területén. Ez a látásmódváltozás teszi lehetővé a tanulóknál a hatalmas mértékű kreatív fejlődést - mindegyiküknél önmagához mérten.
Jobb agyféltekéjüket hatékonyan működtetve képessé válnak az önmagukra és a világra való teljes ráhangolódásra, valamint arra, hogy saját stílusukban megjeleníthessék papíron elképzeléseiket.



 



Copyright © Indiánvár Nemzetközi Óvoda, Budapest II. kerület - International Preschool and Kindergarten - Weboldal készítés: Arteries Studio